Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modloader - co i jak?
#1
Modloader to plugin ASI, który pozwala na instalowanie różnych modów bez modyfikowania oryginalnych plików. Jedyne, co trzeba zrobić, to utworzyć folder z modem wewnątrz folderu modloader.




Wymagane jest GTA w wersji 1.0US!



Cytat: Cytuj

Highlights


  • Do not replace ANY original file, never, really.

  • Let Mod Loader take care of everything

  • Data files merging. Therefore you can for example have 70 handling.cfg files at modloader and they'll all work perfectly fine.

  • Readme files reading. No need to care about taking the data line from the readme file and placing in the data file, Mod Loader does that for you too!

  • Refreshable mods. Change or add the files while the game is running and see the results immediatelly!

  • Command line support. See modloader/.data/Command Line Arguments.md.

  • In-Game menu for configurations. Go to Options > Mod Configuration.


 

Instalacja Modloader'a:


1. Ściągnij i zainstaluj ASI Loader'a:

ASI Loadera znajdziesz tutaj.

Po pobraniu wystarczy wypakować pliki vorbis do folderu GTA SA.


Cytat:[Obrazek: cnNnAzS.png]




 
2. Ściągnij i zainstaluj Modloader'a:

Modloader dostępny jest tutaj.

Po pobraniu należy wypakować plik modloader.asi i folder modloader do folderu GTA SA.


Cytat:[Obrazek: TOWlzgJ.png]


Od tego momentu Modloader powinien działać poprawnie.

 

 
Instalacja modów:



 
1. Pliki .txd, .dff, .ifp, .fxp, oraz skrypty/pluginy ASI:
  a. Ściągamy interesującą nas podmiankę.

Punkt oczywisty. Na potrzebę poradnika pobrałem H&K USP .45 ze srebrnym zamkiem.
[Obrazek: maK1AKN.png]

 
  b. Tworzymy nowy folder, w którym umieszczamy modyfikację...

...bądź wrzucamy podmiankę do istniejącego już folderu, co z resztą zrobię.

Wchodzimy do folderu modloader, po czym tworzymy nowy folder (lub umieszczamy moda w istniejącym już folderze). Nazwa folderu przy zwykłych modyfikacjach nie ma znaczenia.



Cytat:[Obrazek: hPNHPBw.png][Obrazek: y9PeFbw.png]



Koniecznym jest, by umieszczać wszelkie mody w folderach. Mody wypakowane bezpośrednio do folderu modloader nie będą działać.


Tą samą czynność powtarzamy ze wszystkimi modami (animacje, skiny, pojazdy, bronie, czcionki, efekty) poza dźwiękami, do których przejdę w następnym punkcie.

 
2. Pliki .wav:

Podmienianie dźwięków nie różni się zbytnio od podmieniania innych plików. Jedyna różnica to nazewnictwo folderów, jak i samych plików.

 
Spis wszystkich dźwięków znajdziemy tutaj - http://pdescobar.home.comcast.net/~pdesc...x_dir.html.

 

  a. Pobieramy dźwięki.

Once again, punkt oczywisty. Użyję pobranej już paczki dźwięków z CS:GO.

 

  b. Tworzymy folder.

Nazwa folderu musi posiadać nazwę taką samą, jak plik znajdujący się w folderze SFX, którego dźwięki podmieniamy.

Z racji, iż moje umiejętności pisemne nie są zbyt dobre i powyższe zdanie może być niezrozumiałe, wytłumaczę je przykładem:

   Jeśli chcemy podmienić dźwięk broni lub pojazdów, tworzymy folder o nazwie GENRL,

   Jeśli chcemy podmienić dźwięk krzyków pedów, tworzymy folder o nazwie PAIN_A.




Ja, chcąc podmienić dźwięki broni, tworzę folder GENRL.



Cytat:[Obrazek: 7EABSuc.png]



  c. Tworzymy podfolder.

Podobnie jak w poprzednim punkcie, tym razem jednak musimy utworzyć odpowiedni folder Bank. 

Chcąc podmienić dźwięk broni tworzę podfolder Bank_137.



Cytat:[Obrazek: e9G1rt3.png][Obrazek: WWZT3Tf.png]


 
  d. Wrzucamy pliki .wav.

Dźwięki powinny nazywać się następująco: sound_### (gdzie # powinny znajdować się cyfry).

Jeśli zdarzy się tak, że są nazwane inaczej (jak w moim przypadku), należy zmienić ich nazwę na odpowiednią.



Cytat:[Obrazek: 22qDSaP.png]
[Obrazek: ehzpJN3.png]



[Obrazek: xNEDYbN.png]



Po wszystkim wrzucamy cały folder GENRL do folderu modloader. Jeśli chcemy dorzucić do tego dźwięki pojazdów, wystarczy utworzyć odpowiedni podfolder w GENRL i wrzucić dźwięki.


Tak to wygląda u mnie...
(dźwięki są inne)
https://www.youtube.com/watch?v=iHSoTRrdi2M


 



[align=center]
Jeśli ktoś potrzebuje poradnika w formie video, niech pisze.
#2
Hmm, sprawdziłem kilka programów do wgrywania podmianek (głównie mam na myśli podmianki w gta3.img) i stwierdziłem że mod loader wypadł najlepiej.


1. Modloader:

1) Zalety:
- Nie ingeruje w standardowe pliki
- Brak bugów z plikami
- Obsłuży lekko uszkodzony mod

2) Wady:
- Nie jest w pełni automatyczny


2. Alci's IMG Editor 1.5:

1) Zalety:
- Szybkie wgrywanie podmianki

2) Wady:
- Bug z obiektami, przykładowo /lc
- Nie radzi sobie z lekko uszkodzonymi modami
- Nie jest w pełni automatyczny


3. GTA Parking SA 1.0:

1) Zalety:
- Łatwa obsługa
- Automatyczne sprawdzanie co ma podmienić

2) Wady:
- Podmienia nie właściwe elementy, lub je buguje
- Tworzy bug z migającymi elementami na ekranie (coś czarnego wyskakuje na ekranie)


4. IMG Tool 2.0:

2) Wady:
- Trudny w obsłudze
- Nie potrafi wgrywać w pełni modów
- Nie jest w pełni automatyczny



To że komuś dany bug nie występuje to nie znaczy, że program jest niezawodny.
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości